13 maj 2011

Days are going

IMG_5869

Denna vecka har inte sätt bra ut med sömn och igår märktes det verkligen av att kroppen har tagit stryk. Humöret var extremt och kunde knappt fokusera alls. Stötte någon in i mig kände jag bara hur jag vill få ett utbrott. Hmm..
Sov hos bror där han jag knappt sätta mig förns jag sov sen från och med att jag kom hem ungefär lite efter 5. Till klockan 10 kanske. Vilket inte var så bra. Men vad skulle jag göra, kunde inte hålla mig vaken! Peter lyckades bränna Emmas bakade bröd, skulle sätt va glad hon blev hah..
Jag är så jävla snuvig, det vägrar ju gå över också. Suck.. Vill verkligen träna och springa. Hoppas det är över till Tisdag då det blir gymmet.
Var vid Sågarsvede idag men lite folk från Nuevo. Grillade nasty korv och av någon anledning åt jag.. Seen Skulle Yenni ner och hämta vatten i sjön och så ropar hon: Faaaan, jag tappade mobilen och headsetet i vattnet! Så sakerna låg nere på sjöbotten vid brygga. Hade det inte varit kallt i vattnet ha man ju kunna hjälpt. Men efter ett tag så sa hon att hon skulle hoppa i och försöka få upp det.
Yes, hon lyckades OCH när hon får upp det är musiken fortfarande på! Lyckat haha. Ja det var faktiskt lite underhållande hur elakt det en låter!
Det har gått bra på Nuevo. Känns rätt och riktigt bra och så grymt skönt att ha något att göra om dagarna! Bara från och med måndag har vi fixat tränings och kost schema, plugg och gjort framsteg i vad det gäller mål. Fått beröm och det känns knasigt. Nästa vecka börjar starten med att börja plugga upp Engelskan igen förhoppningsvis. Snubben som hade föreläsning idag gick mig först på nerverna. Men det slutade med att han fick mig att inse att en dröm jag har haft är inte alls svårt att nå. Men inte så lätt när alla bara: Arkeolog?! Hur mycket utbildning och bla bla bla som helst. Nästan krossar glädjen liksom. Men han berätta för mig att det tar mig ca 6-7 år av pluggning. Då är jag alltså ca 27 år när ja är klar. Det är inte ens halva mitt liv. Klarar jag det kan jag egna mig åt något som har varit en stor dröm i resen av mitt liv. Det var lite fränt när man fick reda på. Han gillade min inställning och det. Kul att höra. 

Träffade älskade Twin här i veckan också. Så mysigt att träffa henne igen, saknat henne så grymt mycket. Skit ungen satt med långbyxor och tjocktröja i solen! Sa åt henne att hon var knas haha, but I love ma twin anyway hah. <3

Ska göra en sammanfattning av veckan.
* Diskuterat vad som bör göras för att jag ska må bra och annat.
* Gjort upp en kost och träningsschema.
* Fixat så jag ska börja plugga kanske redan nästa vecka.
* Haft riktigt kul med folket på Nuevo. Spelat basket, skämtat runt och haft roliga diskutioner.
* Sågarsvedet
* Knappt sovit något, eller rent ut sagt helt fel har man sovit. Mår inte bra.
* Träffat min lovely Twin! <3
* Gått små promenader och cyklat lite. Suger att inte få anstränga sig.
* Varit hos jobbpsykologen och snacka en jävla jobbigt ämne. Men det var lärorikt.
* Doppat fötterna för första gången i sjön. Inte super varmt direkt.
* Städat brors lägenhet idag OCH det var dags att kolla vad som levde under den ostädade soffan. You don´t wanna know.

Sen får vi nu se vad helgen har att bjuda på..

Part of the beauty of falling in love with you is the fear you won't fall and I know it's easy to say but it's harder to feel this way.I miss you more than I should, than I thought I could I can't get my mind off of you.

1 kommentar:

  1. Elina, tvivla aldrig på din dröm eller dig själv! Dom kan slå in bara man är redo att satsa,offra och kämpa för det! Jag blir 27 nu, och satsar på min dröm. Känns helt underbart kan jag säga! Och skit snack från andra ska man inte lyssna på, so what om det är mycke plugga, det är värt det om det är din dröm.. och ett plus i kanten än ju att du faktiskt tar vara på livet och är lite smartare än dom som inte "orkat" plugga och NÖJT sig med att sitta o slava o klaga på ett jobb dom inte trivs med! Stå på dig och gör det du vill och drömmer om! Livet är för viktigt för att slösas bort på skit ;) jag tror du kommer klara det!

    SvaraRadera

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.