21 januari 2011

Vad som sker.

Jag tog lite för stort steg när ja skrev allt det där i förra inlägget. Men menar det jag skrev men tar det steg för steg. Bättre små steg än ett för stort kliv.

Vart hos jobbcoachen och fick en hela ny vinkel. Inte något jag tänkt på tidigare men som ja borde ha gjort. Eftersom intresset inom Psykologin är enorm så vill jag utvidga det. Ska försöka söka kurser på Mälardalens högskola efter sommaren. Inte för att ja vill bli en psykolog utan jag vill börja jobba som ungdomsvårdare. Hjälpa dom ungdomar som suttit i samma sitts och dubbelt dubbelt så mycket värre. Kan tänka som dom gör, veta vad dom tänker för man har varit där. Att känna här kan jag verkligen hjälpa till! Ungdomar vill helst inte prata med vuxna eller psykologer för dom har inte varit där och vet hur det är. Därför tycker jag det är bättre att dom får prata med någon som varit där suttit i samma sitts. Skicka inte ungdomar till psykologer. Skicka dom till dom som finns för att hjälpa och varit där. Liksom det finns en sån kontakttjänst.
Sen är psykologi verkligen underbart över huvud taget. Kunna “läsa” folk som en öppen bok utan att ens behöver börja diskutera. Veta vilken sinnesstämning den är i. Som sagt intresset är stort och vill gärna uppnå det målet. Har redan betyg i Psykologi A och B. B kursen var i högskolenivå.

Haha, har också tänkt att jag ska försöka kanske skaffa truckkort. Sätt att dom söker mycket sån personal. Why not liksom? Något nytt!

Så mitt resultat av gårdagen vart riktigt bra!

Idag är det en annan femma. Då blir det att dra sig till Flen för att prata med min “handledare”. Byta arbetsförmedling, kolla med dom om det här med ungdomsgarantin och även med truckkort. Undra hur denna dag kommer sluta. Hmm hmm!

Helgen kommer nog spenderas i Eskilstuna.

IMG_3348

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.