19 december 2011

Let it snow

snöfårVar meningen att jag skulle åka in till stan idag, men blev inte så. Mamma kände sig inte bra i morse så sa åt henne att stanna hemma och att ja kunde hoppa in istället för henne å jobba. Så åkte och tog hand om kidzen men blev inte så länge, från klockan 7-9 för sen hade dom personal. Åkte hem, fick nog med att sitta still nu när man inte känt sig bra så jag bar iväg ut. Tog en jogging/promenad sedan kom barnet i mig fram så ställde mig och gjorde ett Snö får!! Vet inte riktigt hur det kom sig att det blev ett får. Först såg det mer ut som en Teletubbie.. Mamma började as garva när hon kom in, hon såg inte ens att det var ett får!! Vart lite sad hah.

IMG_8806
I morgon blir det att ta sig in till stan. Bror ville spela och visa hur långt han har kommit på Skyrim hah. Fick ett sms där det stod: Jag kan bli varulv nu!
Mamma med sin dåliga humor säger att jag då ska skriva: Nej det kan du inte bli för det är inte fullmåne en!
Bror tror då seriöst att jag inte fatta vad han menade haha. Blir väll att införskaffa dom sista julklapparna som fattas.
Kom på massa saker jag kan önska mig men sparar nog det till jag fyller istället vilket inte är så länge kvar. Fyfan då blir man fucking 21! Juste var ju på ansiktsbehandling hos syrran på skolan och då hade hennes polare frågat henne om jag var hennes syster. Syrran svara då ja. Sen frågar hon hur gammal jag var och syrran svara. Henne polare trodde jag typ var 23 haha. Två gånger i mitt liv så har folk trott att jag är runt 23-24. För mig är det en komplimang. Just nu vill man inte direkt höra: Du ser ut som 16. Jaha det var ju trevligt, ellller?! Hah.




Det är sjukt hur man kan känna en känsla bara rinna genom kroppen när man hör gamla låtar man förknippar men olika tillfället. Just nu känner jag bara en stor saknad av vissa tider. Tider som kunde vara hur störda som helst, dom har verkligen satt sig. En del tillfällen kunde vara hur fina som helst. Men saker förändras antar jag. Den där tidsmaskinen skulle sitta fint nu.




1 kommentar:

  1. Vilket sött får! :D

    Haha, inte ens vi har så mycket snö att man kan göra en snögubbe. Vi har knappt något snö alls D:

    SvaraRadera

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.