22 maj 2012

Boom boom boom

45636Lillsyrran oh jag var ute på en promenad för att kolla lite ställen för någon dag sen, så när vi skulle gå hemåt igen så säger syrran: Kolla på det där! Jag kollar och får syn på den här granen. Den där skåran gick nästan ända upp te toppen och hade typ skruvat sig runt granen. Det är antagligen blixten som slagit ner i den och gjort så att det har “exploderat” för det var en bra bit in i trädet och det låg flisor på marken. Sen såg det lite kul ut för grenarna som stack ut hade inte skalats av något på, man ser det lite på bilden haha! Var nog sen förra sommaren, då det var det värsta åskvädret man någonsin varit med om. Och på tal om åska så åskade det i natt med och natten vart hemsk. Visst åska är mysigt att kolla på och när det mullrar, men åskvädret i det här huset och just här uppe är inge kul alls! Det blir inte det här små mullret utan det låter som rutorna ska åka in! Är helt obeskrivligt.. Men var inte lika illa som förra sommaren. Men bävar för ett sånt åskväder igen.

Vi satt också och chillade på ett stort satans stenröse. Klantig som man är så trampa man ju på och inte tänker på att stenarna faktiskt sitter löst, såå jag klivet på en sten som trycker upp en annan sten som då smäller te mitt ben. Lite små ont gjorde det! Här är lite dåliga mobilbilder från då, nu ser man inte riktigt hur högt det är men i alla fall!
IMAG0728IMAG0730


Vilken dag det var igår missade bussen på morgonen, men det gjorde inte så mycket för fick IMAG0751mig en morgonpromenad. Sen passade man på att sola och köra bollträning + hantlar i väntan på skjutsen te stan. När man kommer in te stan skulle jag dra te Sandra för att vi skulle fixa med lite enheter. Så vart klara med det sen försvann vi in i samtal som vanligt haha och det gjorde att det vart lite små stressigt att handla för brors port låser sig klockan 8! Och hade ingen portnyckel. Klockan var halv 8 typ när jag gick så halvsprang te affären, handlade allt ( trodde jag ) tills jag kom te kassan… Kunde inte gå tillbaka för att handla det jag hade glömt så betalade och skulle packa i. Gick mot bror och på halva vägen fick jag en konstig känsla.. Kollade i påsarna och i byxfickorna.. VART ÄR PLÅNBOKEN?!?! Panik där går inte att förklara, kände världens illamående. Var ju bara att typ halvspring tillbaka te Coop och när jag kom in lång den inte kvar, ännu mer panik men så frågade jag hon i kassan och hon hade den! Vilken jävla lättnad…. Om den hade varit bort aa då vette fan!! Men var lika stressad för porten, så halvsprang igen och hoppas över grinden och får se att dörren till och med står öppen…! Men men sen var det ju bara att försöka varva ner. What a day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.