27 september 2011

Let´s make some Coffee!

IMG_8036

Can I make you some coffee?

Se man behöver inte gå till något dyrt café för att få en tjusig kaffe. Som vanligt när jag ser något som måste man ju testa och mixtra lite. Det var bara på med kaffebryggare dirr!
Kokade kaffe, sedan värmde jag mjölk så det blir lite mer en finger varm. Hällde i mjölken i en skål och sedan körde med vispen så det blev mjölkskum av det. Blandade sedan Lätt Cream fraiche, kanel och kardemumma i ett litet glas. Sedan var det bara att häll kaffe i en lång mugg eller ett stort glas, sen om man vill kan man klutta ner lätt Cream fraiche blandningen innan man lägger den skummade mjölken uppe på kaffet. Jag la skummade mjölken först och sedan Cream fraichen. Rör om lite lätt så Cream fraiche blandningen blandas lite med kaffet annars kan det bli lite klumpigt typ. Men heeeelvete va gott det blev! Smakar typ juligt haha bara för det är kardemumma i. Som vanligt tog jag bort allt socker och sådant shit och se det blev lika gott för det haha! 

Lust man får att öppna ett Café med nyttiga goda saker! Finns ju typ inte vilket jag tycker är dåliiigt.
Har ton med nyttiga recept som man kan göra.

coffee-poster

1 kommentar:

  1. Åh, det såg skitgott ut! :D
    Ska testa det någon gång $:

    SvaraRadera

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.