10 september 2011

Som galna tuppar

skooogen

Idag har man haft en full späckad dag, känns så skönt att ha dom. Alla tankar och det negativa bara försvinner, för man hinner liksom inte tänka på det. Underbart. Började med att tidigt i morse åka in och handlade med mor och morfar, kom hem och plockade upp allt sedan blev det lite frukost och prat hur vi skulle lägga upp dagen. Jag och mamma bestämde oss för att åka ut i skogen och plocka lingon, men det var ju då inte bara lingon utan en hel del svamp IGEN! Men det var riktigt ro givande och kul. Men en läskig sak var att när jag kommer längre ner i skogen så tycker jag att ja ser något, går fram och ser att det ligger en jacka under mossa, lyfter på huvet och ser att det ligger även ett par converse ( Inte fullt hela syns på bilden och sen hittade mamma byxorna till jackan. Byxorna var knutna? Hmmmm, thats wierd! Och läskigt.

P100911_14.23

Efter 4 timmar i skogen så begav vi oss hemåt, kaffe sugna som idioter! 1 mils cykeltur blev det. Men blev full fart hemma med! För då var det dags att baka bröd, laga vegopaj ( men då ska ju lilla jag göra allt så nyttigt som möjligt och mor blir tokig ) kom på pajen när jag fick min  “ brainstorms “. Så mor och jag rusade runt som galna tuppar i köket. Men det var riktigt roligt och spännande hur allt skulle bli. Fullt med saker överallt! Hon med sitt, jag med mitt.

Resultatet av brödet och pajen:

IMG_7925IMG_7929

Bröd med morötter och solrosfrön


IMG_7933

Vegetarisk paj
med Cronfärs, Svamp, Lätt cream fraiche ( Tomat basilika ), Tomater. Sambal Olek och Lättost + Sesamfrön.
Pajdegen är gjord på Dinkelmjöl och lite Vetemjöl, Margarin.

1 kommentar:

  1. Sv: Tack, bästa superhero! :) <3
    Och pajen ni gjorde såg asgod ut! D:

    SvaraRadera

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.