1 november 2011

To know that you know.

Funny-Old-Cartoon-Char 2Då var det bara 2 dagar kvar av på praktiken, känner redan att jag kommer sakna det. Detta var mina ord innan man hade praktik “ Detta är inte min grej och det jag vill hålla på med “. Kan säga att den meningen existerar inte längre. Man tror så mycket strunt när man hör ordet Hemtjänst, typ torka gamlingar i baken osv, it´s not like that! Lovar man ändrar sig när man väl har varit där ett tag. Det är så mycket mer, det är socialt, lärorikt, man får en helt ny synvinkel på hur dom egentligen har det, man ger så mycket och det man får tillbaka är ett leende och även mer en så man har gjort personens dag. Bara det får mig och känna mig lite viktig faktiskt. Har lärt mig så mycket, fått lära känna underbara människor, skrattat så man nästan pissa på sig! Känns så hårt att behöva gå därifrån. Men vem vet en dag kanske man är där igen men inte på praktik.



 

Känns som man har sprungit över halva Eskilstuna idag efter praktiken, ner till banken och hämta ut pengar till bror, tillbaka upp, handla på svea plan sen tillbaka till bror och lite efter det fick jag för mig att gå till Netto som ligger en bra bit bort bara för att man inte varit där. Så det var bara på med skorna och i med lurarna i öronen och börja gå igen sen tillbaka till bror. Tvärsomnade i bilen, kommer hem och sen drar man med mor på en promenad i mörkret. Fan total mörker ute nu juh! Buuhuu. Sen satte man sig på träningscykeln en stund också. Hu hu hu!

Läser en skit grym bok som heter “ Tolka ditt öde “, and yeah it´s niiice, lite smått läskigt också! Man lär sig lite stuff.

P291011_09.11_[01]

I lördags var jag och mor till kyrkogården och kollade på blomsterarrangemanget vid graven. Alla buketter och så var super fina. Synd bara att dom inte kan hålla sig så fina. Hade tänkt att ta med mig kameran så man kunde få nån fin bild men efter vi hade cyklat halva vägen kommer jag så på att väskan ligger kvar hemma. NICE DONE GIRL! eller inte. Satt och slog på cykeln typ hela vägen för jag blev så sur på mig själv. Men kunde inte göra så mycket åt det så tog lite foton med telefonen som har en kamera som sucks! Men var ju inte där för att ta kort så. Allt var super vacker.
 
P291011_09.18

 

Vi gick även upp till mormors grav för vi såg att ljuset hade slocknat så gick och tände det igen.
Svårt att tänka sig att det har gått så många år sen hon gick bort. Saknaden försvinner aldrig.
Ska tillbaka i helgen på Alla helgons dag för att tända ljus.





P291011_09.19

<3

P291011_09.08_[01]           

P291011_09.02  Super mysig morgon
P291011_09.12_[02]



Sorry, I can´t look at happy people.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera inte Anonymt, ändra skriver ni namn ( eller trycker på Namn/Webbadress när ni ska kommentera.
Kul att du tänker kommentera! Uppskattas.